1/10/12

Aku dan Ujian~~~

Assalam....

Hurmmm...dah masuk bulan Oktober dah ari ni...pantasnye masa bergerak...Semakin hari semakin banyak perkara buat aku befikir...tentang masa depan...dengan umur yg semakin meningkat tapi masih menjalani kehidupan yg sama sejak beberape tahun sebelum ni....

Berfikir usia muda aku berlalu begitu saja...memang sedih...!...Tapi aku cuba lawan perasaan tu...cuba bersabar dlm sifat ketaksabaran aku...cuba bertahan selama mungkin dengan segala ujian yg sedang dihadapi...fuhhh....ingat senang ke...!?...Tapi aku bersyukur kerana dicintai sepenuh hati oleh kekasih halalku...n betapa beruntungnya dia kerana memilikiku...ngeee...serius taw...!!..Pernah tak korang jumpa ngan wanita muda yg snggup menjaga suami yg paralyze selama 5 tahun tapi masih mampu tersenyum n ketawa like nothing happen in her life...??..Bagus la kalu pernah...:)

Menyesal??....Hurmmm....belum lg...Perkataan tu belum lg menjadi sebahagian dari diri aku...Bila kita menyesal maknanya kita tak redha ngan apa yg dah berlaku kat kita...errr...kecuali penyesalan tu kerana perbuatan salah n kita nak mengubah diri kita kepada kebaikan...tu dibenarkan yer....!

Bila Allah tak memberi bahagia hidup di DUNIA, yakinlah bahawa Dia ingin memberi kita bahagia di AKHIRAT....Hurmmm...taw dah kan?...Tapi kenapa aku tetap nak jgk bersedih n mengeluh...?...huhu...Memang susah sebenarnya nak melawan kehendak hati sendiri bila ianya melibatkan perasaan n keinginan....apatah lagi kalau tak penyabar cm aku ni...aduhaaaiiii....aptb

Tapi kan, 'tidaklah Allah membebani seseorang itu melainkan sesuai dgn kesanggupannya'...(maksud ayat Q2 : 286)...Maksudnya selagi kita sanggup bertahan ngan ujian yg Allah beri, selagi itulah Dia akan terus beri kita ujian sehinggalah kita dah lelah menghadapinya...hurmmm...Semoga aku akan terus bertahan dalam kelelahan ini...Allahu Robb, ampunkan aku atas segalanya....sesungguhnya Kaulah Yg Maha Pengampun, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....~_~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan