5/08/12

~Menanti Hari Esok~

Assalam...

Hurmmm...Asik citer sedey jer aku nih...ehhh...tajuk blog pn CINTA n AIRMATA. So komfem la ada citer2 yang berunsur kesedihan...huhu..cian kat diri aku sendiri. Walau bagaimanapun apa yang aku tahu, setiap dari kita punya citer suka duka tersendiri. Cuma kadang2 tu kebetulan plak ada persamaan ngan hidup orang lain. Jadi kita takkan rasa bersendirian bila ada yang berduka n terluka sama cam kita....knknknkn..?

Tapi ade ke yang punya kisah hidup sama @ sekurang2nye hampir sama ngan aku ni?. Hurmmm....yang pastinya bila aku berciter bukanlah bermakna aku menolak ketentuan Allah @ tak redha ngan ujianNya ini. Aku sedar yang aku ni manusia biasa jer. Adakalanya keluh kesah tu ingin diluahkan...Tapi sebenarnya cara terbaik kita nak luahkan ialah dengan BERDOA kepada Allah. Dia sengaja jadikan manusia ni bersifat keluh kesah kerana Dia nak manusia ni kembali kepadaNya, bergantung harap kepadaNya n tak lupa kepadaNya...Sungguh, aku makin merasakan berat. Tapi Allah berikan ujian kepada hambaNya sesuai ngan kemampuan kita. So maknanya aku ni masih mampu n kuat untuk hadapi semua ni...Alhamdulillah. Tapi persoalannya sampai bila?????....waaaaaaaaa

Bila kita berduka dengan kesusahan yang kita terima, yakinlah bahawa Allah sedang merencanakan yang lebih baik untuk kita. Ermmm...Aku yakin tu. Kerana itulah aku masih cuba bertahan n bersabar dalam penantian ni. Yang aku tahu, kalau aku lakukan semua ini kerana ikhlas mencari keredhaanNya, akan ada la bahagian utk aku 'disana'...Insyaallah... ~_~



Tiada ulasan:

Catat Ulasan