12/11/12

~ AkU TeTap AkU ~

Aku tetap aku~~
Mengatur langkah kehidupan walau kau tak selalu disisi....

Tapi sebenarnya~~
Langkah aku longlai...
Semangat aku lesu...
Fikiran aku layu...
Ada sebak, tertahan didada...
Ada airmata, bergenang di kelopak...
Pandangan aku jauh, tapi tiada tempat ia terarahkan...

Mereka sangka aku tersenyum~~
Sedangkan hati bagai dipalu belantan...
Sakit tak mampu terluah...
Pedih tak terdaya menahan....

Mereka melihat aku pasak berdiri~~
Nyatanya aku sedang rebah...
Mengharap kau akan datang menyambutku...
Menahan  aku dari terus jatuh...
Pimpin tanganku agar tak tersesat...

Namun, aku tetap mahu menjadi aku~~
Kuat dalam lemah...
Senyum dalam sebak...
Tawa dalam tangisan...
Bertahan walau sudah asa....

 Tapi, aku tahu ku ada Dia...
Yang takkan pernah meninggalkanku...
Yang tak lokek melimpahkan kasih sayangNya...
Walau aku hamba yang selalu berdosa...
Tapi tak pernah berhenti mengharap pengampunanNya...
Selagi Dia tak mengizinkan nyawa dan jasadku berpisah... :') 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan